برگزاری پنل آموزشی آشنایی با بازار عمان

برگزاری پنل آموزشی آشنایی با بازار عمان

انجمن کسب و کارهای کوچک و خانگی اتاق بازرگانی تهران با شعار دانش و تجربه دو بال موفقیت همواره در نظر دارد تا با برگزاری دوره های باکیفیت و مورد نیاز صاحبان کسب و کار و با بهره گیری از دانش اساتید مجرب به رشد و توسعه بازار کارآفرینان کمک نماید.  پنل آموزشی آشنایی با بازار عمان در تاریخ شنبه ۲۶ خردادماه با استقبال پرشور کارآفرینان در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار گردید.

اساتید این پنل آموزشی جناب آقای مهندس ضرابی با سابقه درخشان ده سال ریاست اتاق مشترک بازرگانی و ایران و عمان و سرکار خانم دکتر جمالی، دبیرکل اسبق اتاق مشترک ایران و عمان برنامه ریزی و اجرا شد.

این پنل آموزشی به مدت ۳ ساعت به طول انجامید و در قسمت مقدماتی کشور عمان،بنادر و مناطق آزاد تجاری این کشور معرفی گردید. عمان کشوری در همسایگی ایران دارای سومین پول قدرتمند جهان می باشد که هر ریال این کشور معادل ۲٫۶ دلار آمریکا است. نرخ تورم در عمان ۰٫۶درصد است. سپس در ادامه پنل مزایا و چالش های سرمایه گذاری در عمان و اصول و سازوکارهای فعالیت تجاری در کشور عمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خانم دکتر جمالی مدلی از فعالیت تجاری در عمان را به این صورت بیان کردند که این کشور به دلیل روابط نزدیک با کشورهای آفریقایی ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات مجدد را داراست به این صورت که کالای نیمه آماده از ایران وارد عمان شده و درصدی از تولید در این کشور انجام گیرد و سپس با تعرفه صفر و با برچسب ساخت عمان وارد کشورهای آفریقایی گردد.

در بیان چالش های فعالیت در کشور عمان ذکر این نکته ضروری است که بسته به مقیاس کسب و کارها لازم است تا کارمندان عمانی با حقوق حداقل ۳۸۰ ریال عمان استخدام شوند که در نظر گرفتن این موضوع برای شروع و ادامه فعالیت کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است.

      در ادامه این پنل آموزشی زمانی برای ارائه پرسش های حاضرین در جلسه اختصاص داده شد که سوالات عناوین مختلفی از جمله          نحوه صادرات خدمات به کشور عمان نظیر خدمات ساختمان سازی و معماری، نحوه صادرات میوه و تره بار به عمان، نحوه ثبت شرکت         در عمان را شامل می شد که توسط اساتید محترم پاسخ داده شد.

       در ابتدای این پنل آموزشی، خانم دکتر دین محمدی ریاست انجمن ضمن خیرمقدم از اقدامات انجام شده انجمن از ابتدای تاسیس             نکاتی را بیان کردند. همچنین آقای دکتر عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و آقای دکتر بیدگلی ریاست محترم امور تشکل های               اتاق بازرگانی تهران سخنانی در خصوص اهمیت برگزاری این پنل های آموزنده بیان نمودند و ضمن تقدیر از این حرکت انجمن کسب           و کارهای کوچک اتاق بازرگانی تهران صاحبان کسب و کارها را به حضور در برنامه های اتاق بازرگانی تهران و استفاده از خدمات این         اتاق توصیه نمودند.

 

 

 

 

      لازم به ذکر است فایل صوتی دوره آموزشی آشنایی با بازار عمان ضبط گردیده و از طریق لینک زیر قابل              تهیه است.

        دریافت فایل صوتی آشنایی با بازار عمان با تدریس آقای مهندس ضرابی و خانم دکتر جمالی از اتاق                    مشترک ایران و عمان 

         در ادامه می توانید ویدئویی از لحظات ارزشمند این پنل آموزشی را ببینید.

دیدگاه ها