گزارش تور بازدید کارآفرینانه صادرات بدون کارخانه

گزارش تور بازدید کارآفرینانه صادرات بدون کارخانه

تور بازدید کارآفرینانه با عنوان « صادرات بدون کارخانه» که در دوره آموزشی بهاره انجمن کسب و کارهای کوچک و خانگی اتاق بازرگانی تهران برنامه ریزی شده بود، با شرکت جمعی از علاقه مندان در تاریخ چهارشنه نهم خرداد ماه برگزار گردید. برای ثبت نام این تور بازدید با توجه به محدودیت حضور در شرکت، افراد از یک ماه قبل ثبت نام کرده بودند.

شرکت مدیریت صادرات تجارت بین الملل دانا سپند یک شرکت موفق در عرصه صادرات در زمینه تامین مواد اولیه و صادرات مواد غذایی به بیش از ۳۰ کشور جهان است و سالیان متمادی حضور فعالی در نمایشگاه های بین الملی داشته است. این شرکت در فرانسه، آفریقا و عراق دفتر داشته و با بکارگیری کارمندان چند ملیتی صادرات خود را انجام می دهد.

 

 

جناب آقای دکتر ابراهیم شهیر، مدیر ارتباطات برون سازمانی شرکت دانا در این تور بازدید به موضوعات مهمی همچون اهمیت صادرات، معرفی شرکت های مدیریت صادرات و مهم ترین چالش های مسیر صادرات اشاره نمودند. ایشان در معرفی شرکت مدیریت صادرات دانا بیان کردند این شرکت به صورت استارتاپی با دور هم جمع شدن سه دوست که از دوران راهنمایی با هم آشنا بودند شکل گرفته است. بنیان گذاران اصلی این شرکت  سال ۱۳۸۳ آن را تاسیس نموده اند و اکنون در شرکت دانا ۷۴ نفر مشغول به کار هستند که بخشی از این کارمندان از ملیت های مختلف و در خارج از کشور ساکن هستند.

ایشان صادرات را یک فرایند پرفراز و نشیب معرفی کردند و اذعان نمودند در دنیایی که امروز به سمت تخصصی شدن پیش می رود و رقبایی که مدام در حال تغییر استراتژی های خود هستند شرکت های مدیریت صادرات در کنار تولید کننده ها به ایجاد ارزش افزوده بیشتر، توسعه بازار و برندسازی شرکت ها بسیار کمک می کنند.

 

 

این شرکت از سال گذشته توانسته به عرصه تولید نیز راه پیدا کند و با عنوان تولید بدون کارخانه با بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانجات تولیدی مواد غذایی برندهای مورد نیاز کشورهای خارجی را تولید و روانه بازار صادراتی این کشورها نماید. ایشان تاکید داشتند تولیدکنندگان می بایست محصولات خود را دقیقا بر اساس خواست بازار هدف تولید نمایند که شناخت نیاز دقیق مشتری با تحقیقات بازار رخ می دهد. ایشان بیان کردند بخشی از فرایند تحقیقات بازار ما از طریق بازدیدهای میدانی توسط افراد تیم ما، شرکت در نمایشگاه های بین المللی، اطلاعات گیری از افراد آشنا به بازارهای هدف صورت می گیرد.

ایشان در خصوص فرایند بازاریابی خود شرکت در نمایشگاه های بین المللی را یک ظرفیت پربازده برای تولید سرنخ های باکیفیت شمردند و بیان کردند در حوزه مواد غذایی حضور ما در نمایشگاه های بین المللی خصوصا در گلفود دبی توانسته است مشتریان ارزشمندی را برای ما شناسایی نماید در حوزه تولیدات مواد شیمیایی اتکای ما به اقدامات دیجیتال مارکتینگ شرکت در بستر اینترنت است.

 

در خلال این نشست سوالات مختلفی توسط شرکت کنندگان پرسیده شد که همگی به صورت کامل و جامع توسط استاد محترم پاسخ داده شد. در پایان بازخوردهای بسیار مثبتی از جلسه دریافت شد که مایه دلگرمی انجمن برای ادامه برنامه ریزی ها در زمینه تورهای بازدید کارآفرینانه خواهد بود.

 

دیدگاه ها